SegALanyA UtUKmu...hehehe

25.2.09

hehehe..klu nk tahu..ibu d'd "ambik" tip nie dari folder hubby ibu d'd..uwakaka...jangan mare yer bang..hehehe..saje nk kongsi bersama-sama rerakan..hehehe..baca tau jgn x baca..terutama sekali pada yg dh kawen,teringin nk kawen,hehehe..dh bertunang..hehehe..ppapee je laaa..baca tau..kita berkongsi bersama tip2 nie..hehehe..oppss luper lak..pada kak wan yg cinbbuukk suh ibu d'd up date blog nie..baca tauuu..hehehe...

TIPS CINTA SUAMI ISTERI
1. Cium tangan suami dan dahi isteri setiap kali sebelum berpisah ketempat kerja masing-masing.
2. Jika berpisah lebih dari sehari seperti untuk tugasan luar daerah,tambah rutin harian tadi dengan pelukan dan ciuman di bibir.
3. Walau sesibuk mana sekali pun, luangkan masa untuk menelefon pasangansekurang-kurangnya sekali walau sekadar untuk bertanya apa yang sedangdilakukan.
4. Sentiasa ucapkan kata-kata sayang seperti I love you sepenuh hatisebelum keluar kemana-mana, menamatkan perbualan di telefon dan sebelumtidur.
5. Sentiasa mencari peluang untuk makan tengah hari bersama keranapastinya ia tiada gangguan anak-anak jika pada hari berkerja.
6. Amalkan bertanya apa yang berlaku sepanjang hari selepas pulang darikerja sebagai tanda mengambil berat dan memberi peluang pasanganmeluahkan perasaan.
7. Luangkan masa untuk berbual tentang apa sahaja dari isu rumah tanggahinggalah politik semasa sebelum tidur.
8. Mudah berbaik jika berlaku sebarang pertelingkahan, jangan biarberlarutan walau untuk satu jam sekali pun apatah lagi berhari-hari.
9. Temani pasangan semasa menonton rancangan kegemaran mereka walausambil membaca akhbar misalnya kerana apa yang penting ada beradadisisi.
10. Jangan sesekali berpisah tempat tidur walau anak sudah berderet atauusia sudah meningkat kerana ia adalah salah satu amalan penting untukmengeratkan kasih sayang.
11. Amalkan sembahyang berjemaah semasa di rumah, berdoa bersama sertabersalam-salaman selepasnya.
12. Biasakan bergilir gelas atau pinggan semasa makan serta tidak seganatau geli untuk menghabiskan makanan atau minuman isteri atau suami.
13. Sesekali buatlah kejutan seperti membeli hadiah atau kad untukperistiwa tertentu, memakai pakaian dalam yang seksi atau apa sahajayang anda tahu pasangan pasti menyukainya.
14. Senda gurau dalam rumah tangga amat penting, ceritalah sesuatu yangkelakar, teka teki atau apa sahaja yang membolehkan anda ketawa bersama.
15. Sentiasa kenang pengorbanan masing-masing seperti susah payah isterimelahirkan anak dan suami yang berkerja keras menyara keluarga.
16. Sesekali tukar gaya penampilan agar ada kelainan serta untukmengelakkan pasangan merasa jemu.
17. Apa sahaja masalah yang timbul, berterus terang dan berbincangbersama untuk menyelesaikannya.
18. Sentiasa menyimpan tekad untuk menjadi suami/isteri yang baik dalamrumah tangga bahagia kerana fikiran positif akan memudahkan andamencapai matlamat tersebut.

0 komen dr ku utk mu,: